Blogger Widgets

Κυριακή, 21 Οκτωβρίου 2012

"Λάθος, Κύριε Νόιγκερ"


Λότη Πέτροβιτς Ανδρουτσοπούλου

"Λάθος, Κύριε Νόιγκερ"

Στο μάθημα της λογοτεχνίας της Β΄ Γυμνασίου μελετήσαμε στην τάξη το κεφάλαιο με τίτλο, Συνέχεια της έκτης αναφοράς, η "χειρότερη μέρα" από το υπέροχο βιβλίο της κ.  Λότης Πέτροβιτς Ανδρουτσοπούλου, " Λάθος, Κύριε Νόιγκερ". Παραθέτουμε τον ακόλουθο σύνδεσμο από το website της δημιουργού http://www.loty.gr/mythistorima_analyt_6.htm.
Μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα για το συγκεκριμένο βιβλίο που βραβεύτηκε με Τιμητικό Δίπλωμα για την αvαγραφή του στov Τιμητικό Πίvακα 1992 της Διεθvoύς Οργάvωσης Βιβλίωv για τη Νεότητα καθώς και κριτικές.
Στην τάξη με την ομαδοσυνεργατική μέθοδο δουλέψαμε το παρακάτω φύλλο εργασίας με διαφορετικές αποστολές για τις ομάδες μαθητών.

Φύλλο εργασίας – δραστηριότητες ομάδων
 Ομάδα 1 : Συγγραφείς, λεξικογράφοι
  1.   Να γράψετε τα βασικά θέματα του κειμένου και να δικαιολογήσετε τον τίτλο του κεφαλαίου.
2.  Να συμπληρώσετε τον πίνακα που ακολουθεί.
στοιχεία τεχνικής κειμένου
χωρία του κειμένου
αφηγητής (ποιος είναι, συμμετέχει στη δράση ή όχι;)

περιγραφή

διήγηση (μονόλογος, διάλογος, σκέψεις προσώπων)

πρωτοπρόσωπη, τριτοπρόσωπη αφήγηση

χρονική σειρά των γεγονότων (χρονογραφική σειρά, αναδρομική αφήγηση, πρόδρομη αφήγηση)

3. Να αντιστοιχίσετε τις λέξεις που ακολουθούν με τη σημασία τους : ρατσισμός ναζισμός, εθνικισμός
α) η απόλυτη και με πάθος προσήλωση των ατόμων στο έθνος τους, η οποία φτάνει ως την περιφρόνηση και την εχθρότητα προς άλλα έθνη· (πρβ. σοβινισμός)
β) η ιδεολογία του γερμανικού εθνικοσοσιαλισμού και το καθεστώς που δημιούργησε
γ) η αντίληψη εκείνων που πιστεύουν ότι η δική τους φυλή είναι ανώτερη από τις άλλες που η φύση τις έχει καταδικάσει σε κληρονομική κατωτερότητα
(πηγή : ηλεκτρονικό λεξικό κοινής Νεοελληνικής   Τριανταφυλλίδη : http://www.greek-language.gr/greekLang/index.html

Ομάδα 2 : ήρωες κειμένου, Φίλιππος 
  1. Ποια είναι τα συναισθήματα του Φιλίππου μετά την επίσκεψή του στους τόπους θυσίας; Γιατί;
  2. Να εντοπίσετε και να υπογραμμίσετε χωρία του κειμένου, όπου ο Φίλιππος ειρωνεύεται τα αδέρφια του και το δάσκαλο εξαιτίας της γερμανικής καταγωγής τους. 
  3.  Ένας από σας θα παίξει το ρόλο του Φιλίππου και θα του υποβάλλουν ερωτήσεις βάσει του κειμένου τα μέλη των άλλων ομάδων. (θεατρική τεχνική που ονομάζεται hot chair)
Ομάδα 3 : έφηβοι δημοσιογράφοι
  1. Να εντοπίσετε και να υπογραμμίσετε χωρία του κειμένου που μπορούν να αποτελέσουν πηγή πληροφόρησης για το περιστατικό της εκτέλεσης των Καλαβρυτινών. 
  2. Λαμβάνοντας υπόψη το κείμενο, την πηγή που ακολουθεί και τα video από το youtube που παρακολουθήσαμε στον διαδραστικό πίνακα σχετικά με τη σφαγή των Καλαβρύτων, να γράψετε ένα άρθρο – αφιέρωμα για το δικτυακό τόπο του σχολείου σας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου