Blogger Widgets

Τρίτη, 14 Ιανουαρίου 2014

Συζητώντας για την εργασία και το επάγγελμα

ΕΝΟΤΗΤΑ 5η


ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
1.      Ανοίξτε τη διεύθυνση http://www.greek-language.gr/greekLang/index.html. Επιλέξτε στο σύνδεσμο Νέα ελληνική, εργαλεία, ηλεκτρονικά λεξικά και στην αριστερή στήλη των ηλεκτρονικών λεξικών επιλέξτε το λεξικό του Τριανταφυλλίδη. Επιλέξτε τη σύνθετη αναζήτηση και γράψτε στο ερμήνευμα : α) εργασία, β) επάγγελμα. Πατήστε «βρες».  Θα σας δοθεί θεματικό λεξιλόγιο. Επιλέξτε και βάλτε στο καλάθι σας 10 λέξεις ή φράσεις και αντιγράψτε τις σε ένα αρχείο word με τίτλο «επάγγελμα».
2.      Να γράψετε τη σημασία των λέξεων που ακολουθούν : εργασία, επάγγελμα, τηλεργασία, εξειδίκευση, σταδιοδρομία, υποαπασχόληση, υπερωρία, πλήρης απασχόληση, αγορά εργασίας.
3.      Ανοίξτε την ηλεκτρονική  διεύθυνση http://robby.gr και γράψτε στην αναζήτηση επαγγέλματα που χάνονται. Συμπληρώστε τον πίνακα που ακολουθεί.
επαγγέλματα που χάνονται
αιτία
νέα επαγγέλματα
αιτία
πεταλωτής
χρήση αυτοκινήτου
τεχνικός δικτύου οπτικών ινών
ευρεία χρήση διαδικτύου






















4.      Ανοίξτε τη διεύθυνση http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGL106/282/2015,6863/
και διαβάστε την ενότητα για τη βιομηχανική επανάσταση.
Τι αναστάτωση έφεραν στην εργασία οι οικονομικές και κοινωνικές αλλαγές και πώς τις αντιμετώπισαν οι άνθρωποι της εποχής εκείνης; Απαντήστε σε δύο παραγράφους 200 – 250 λέξεων.
5.      Οι εργαζόμενοι έχουν δικαιώματα και υποχρεώσεις. Λαμβάνοντας υπόψη σας ένα συγκεκριμένο επάγγελμα συμπληρώστε τον πίνακα που ακολουθεί.
επάγγελμα :
δικαιώματα
υποχρεώσεις











6.      Να γράψετε ένα ερωτηματολόγιο σχετικά με τα επαγγέλματα και να πάρετε συνέντευξη από συγγενείς, φίλους κλπ. (είδος εργασίας, κατάρτιση – τυπικά προσόντα, προσωπικές δεξιότητες, επιμόρφωση, προσωπική ικανοποίηση κλπ).
Να καταγράψετε τα αποτελέσματά σας και να παρουσιάσετε την εργασία σας στην τάξη.
7.      Τι μας επηρεάζει στην επιλογή επαγγέλματος; Γράψτε την απάντησή σας στο πλαίσιο που ακολουθεί.






8.      Σήμερα γίνεται συχνά λόγος για «δια βίου μάθηση και κατάρτιση». Ποια σχέση έχουν οι έννοιες αυτές με το επάγγελμα που θα ακολουθήσει κάποιος;
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

9.      Ποιο επάγγελμα θα θέλατε να ακολουθήσετε και για ποιους λόγους; Αναζητήστε πληροφορίες σχετικές στο διαδίκτυο, γράψτε μία επαγγελματική μονογραφία (= σύντομη και περιεκτική περιγραφή ενός επαγγέλματος) και παρουσιάστε την εργασία σας στην τάξη. Μπορείτε να κάνετε την παρουσίαση σε powerpoint.

(βοηθητικό υλικό : http://didefth.gr/kesyp/, http://www.eoppep.gr/teens/)











Η ΦΑΜΠΡΙΚΑ

Μουσική: Γιάννης Μαρκόπουλος
Στίχοι: Γιώργος Σκούρτης
Πρώτη εκτέλεση: Λάκης Χαλκιάς
Άλλες ερμηνείες:
 
Σωτηρία Μπέλλου
Άγγελος Διονυσίου
Γιάννης Κότσιρας

Η φάμπρικα, η φάμπρικα δε σταματά
δουλεύει νύ- δουλεύει νύχτα μέρα
και πώς τον λεν το διπλανό
και τον τρελό τον Ιταλό
να τους ρωτήσω δεν μπορώ
ούτε να πάρω αέρα

Δουλεύω μπρος στη μηχανή
στη βάρδια δύο δέκα
κι από την πρώτη τη στιγμή
μου στείλανε τον ελεγκτή
να μου πετάξει στο αυτί
δυο λόγια νέτα σκέτα

Άκουσε φίλε εμιγκρέ
ο χρόνος είναι χρήμα
με τους εργάτες μη μιλάς
την ώρα σου να την κρατάς
το γιο σου μην το λησμονάς
πεινάει κι είναι κρίμα

Κι εκεί στο πόστο μου σκυφτός
ξεχνάω τη μιλιά μου
είμαι το νούμερο οχτώ
με ξέρουν όλοι με αυτό
κι εγώ κρατάω μυστικό
ποιο είναι τ' όνομά μου





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου