Blogger Widgets

Δευτέρα 5 Ιανουαρίου 2015

Κάλαντα Φώτων

El Greco
Κάλαντα Φώτων Αστυπάλαια

Σήμερα είναι των Φωτών που ψάλλουν οι παπάδες
και που γυρίζουν τα στενά και λεν τον Ιορδάνη.
Βοήθεια τον έχομε τον Μέγα Ιωάννη
που περεδέχθην ο Χριστός να πα να τον βαφτίσει.
Ώχου, αφέντη μου Χριστέ και πώς θα σε βαφτίσω
που θα καούν τα χέρια μου, σαν το κερί θα λείσουν
και σαν το κιτρολέμονο θα κιτρολεμονίσουν;

Νικηφόρος Λύτρας
Κάλαντα Φώτων - Μελί Μικράς Ασίας

Σήμερα είναι των Φωτών που αγιάζουν οι παπάδες
και μες στα σπίτια ψάλλουνε και λέν τον Ιορδάνη.
Ο Ιωάννης Βαφτιστής εγύρισε και είπε:
- Χαρίσατέ μου τα κλειδιά, τα μαργαριταρένια
ν’ ανοίξω τον Παράδεισο, να πιώ νερό δροσάτο
να πέσω ν’ αποκοιμηθώ σε μια μηλιά από κάτω,
να πέσουν τ’ άνθη απάνω μου, τα μήλα στην ποδιά μου
και τα χρυσά τριαντάφυλλα τριγύρω στα μαλλιά μου.
Ανήφορος, κατήφορος σε τρία πηγαδάκια
κάθονται τρεις μελαχροινές με τα σγουρά μαλλάκια.
Η μια κεντά τον ουρανό, η άλλη το φεγγάρι
κι η τρίτη η μικρότερη κεντά τον αϊ-Γιάννη.
Κέντα το κόρη, κέντα το του Γιάννη το μαντήλι
και γέμισέ το ζάχαρη κι άμε το στο πλαστήρι
κι απ’ το πλαστήρι στο σχολειό κι απ’ το σχολειό στο σπίτι.




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου