Blogger Widgets

Σάββατο, 9 Ιουλίου 2016

Εκπαιδευτικά λογισμικά

Πακέτα εκπαιδευτικού λογισμικού που έχουν αναπτυχθεί από ομάδες μεταπτυχιακών φοιτητών της κατεύθυνσης «Πληροφορική & Εκπαίδευση» υπό την καθοδήγηση του Αριστοτέλη και της Αθανασίας Ράπτη

Ένα ονειρικό ταξίδι στην Κνωσό
Το λογισμικό "Ένα ονειρικό ταξίδι στην Κνωσό" δοκιμάστηκε και αξιολογήθηκε στην πράξη με τη συμμετοχή επτά μαθητών της Δ΄ δημοτικού, τεσσάρων αγοριών και τριών κοριτσιών που φοιτούν στα Μοντεσσοριανά σχολεία. Η όλη διαδικασία πραγματοποιήθηκε στις εγκαταστάσεις του σχολείου,  μέσα στο σχολικό εργαστήριο, στα πλαίσια της διδασκαλίας του μαθήματος της Πληροφορικής με την παρουσία, τόσο της δασκάλας των παιδιών, όσο και των τριών μεταπτυχιακών φοιτητριών που σχεδίασαν το συγκεκριμένο λογισμικό.
Το λογισμικό αυτό σχεδιάστηκε, κατασκευάστηκε και εφαρμόστηκε από
Έβη Καβαδία, Ιωάννου Μ., Κοτίνη Ελένη
Εποπτεία: Αριστοτέλης Ράπτης - Καθηγητής
Συμβουλευτική παιδαγωγική: Αθανασία Ράπτη

Η Άλωση της Πόλης
Γιώργος Αλεξανδράτος, Τζούλια Φουρτούνη, Νίκος Κοματάς
Μια υπερμεσική εφαρμογή του μαθήματος «Εάλω η Πόλις», με παιδαγωγικά χαρακτηριστικά και με προοπτικές αξιοποίησής της στο μάθημα της Ιστορίας της Ε΄ δημοτικού.
Γενικός σκοπός της εφαρμογής είναι να βοηθήσει τους μαθητές να αναπτύξουν ιστορική σκέψη και συνείδηση και να κατασκευάσουν ιστορικό λόγο σε μια προσπάθεια κατανόησης ιστορικών γεγονότων, οικοδόμησης γενικότερων εννοιών διϊστορικής σημασίας και ανάπτυξης δεξιοτήτων μεταφοράς της γνώσης τους για μια κριτική ανάγνωση ανάλογων ιστορικών φαινομένων.

Τα μυστικά του κάστρου
Παναγιώτης Μοίρας
Ένα εκπαιδευτικό λογισμικό μάθησης της ιστορίας με εποικοδομιστικά χαρακτηριστικά.

Το Ασχημόπαπο του Άντερσεν
Αθανασία Ράπτη και Αριστοτέλης Ράπτης
Μια δραστηριότητα ανάπτυξης της αυτοαντίληψης των διαπροσωπικών και ψυχοκοινωνικών σχέσεων.

Το σύννεφο έφερε βροχή
Γιώτα Παναγιωτάκη
Το εκπαιδευτικό λογισμικό "Το σύννεφο έφερε βροχή" αποτελεί συμπληρωματικό εργαλείο για τη διδασκαλία της δομής της ατμόσφαιρας, του υδρολογικού κύκλου και των μετεωρολογικών φαινομένων (Γεωγραφία ΣΤ ́ Δημοτικού, Βιβλίο Μαθητή, 9ο Κεφάλαιο, Ατμόσφαιρα, σελ. 35-38). Απευθύνεται κυρίως στους μαθητές της ΣΤ ́ τάξης,όμως επιμέρους ενότητες μπορούν να διδαχθούν και σε άλλες τάξεις. Για παράδειγμα, η προσομοίωση του κύκλου του νερού ή το φαινόμενο του θερμοκηπίου, μπορεί να αξιοποιηθούν σε ένα πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, σε σχετικές εκδηλώσεις για την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος (5 Ιουνίου) ή να ενταχθούν σε σχετικό σχέδιο εργασίας της Ευέλικτης Ζώνης.

Με τα φτερά του Πήγασου
Παιδικό διήγημα "Με τα φτερά του Πήγασου" του Μπουλώτη. Ένα πρωτότυπο πολυμεσικό παιδικό διήγημα που συμβάλλει στην ευαισθητοποίηση του παιδιού σε θέματα ποίησης, αισθητικής καλλιέργειας και αγάπης για το βιβλίο.

Ταξίδι στον κόσμο των ιδεών
Παρκοσίδης Ιωάννης, Γουρζιώτη Παναγιώτα, Κανελλοπούλου Ελένη, Ξεναρίου Καλλιόπη, Στούμπα Αρτεμισία
Τα τελευταία χρόνια διαμορφώνεται ένα διαφορετικό παιδαγωγικό πλαίσιο με κύρια στοιχεία την ένταξη των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών στη διαδικασία διδασκαλίας – μάθησης και την οργάνωση του περιεχομένου των Αναλυτικών Προγραμμάτων σε μια ενιαία βάση διαθεματικής προσέγγισης της γνώσης. Η διαπίστωση αυτή σε συνδυασμό με την πρόταση για χρήση της Ιστορίας και της Φιλοσοφίας των Φυσικών Επιστημών στη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών αποτέλεσαν τη θεωρητική πλατφόρμα σχεδιασμού και ανάπτυξης του λογισμικού «Ταξίδι στον κόσμο των Ιδεών».

Τα 5 τσιγάρα
Φλώρα Ζαράνη - Ελπίδα Σμαλτάνη-Αθανασία Ράπτη
«Τα 5 τσιγάρα» είναι ένα αλληλεπιδραστικό λογισμικό, που επιχειρεί να προσεγγίσει το θέμα της πρόληψης με βιωματικό τρόπο, στοχεύοντας στην ενίσχυση της προσωπικότητας των μαθητών και στην ανάπτυξη μηχανισμών άμυνας ενάντια στις κοινωνικές πιέσεις. Περιλαμβάνει ανοιχτές, ομαδοσυνεργατικές δραστηριότητες, που στοχεύουν να εμπλέξουν το μαθητή σε διαδικασίες ενεργητικής μάθησης και κριτικής σκέψης, ταυτόχρονα με την ενσωμάτωση και παιδαγωγική αξιοποίηση των Τ.Π.Ε. στη διδακτική διαδικασία. Απευθύνεται σε μαθητές των τελευταίων τάξεων του Δημοτικού και προσφέρεται για υλοποίηση στο πλαίσιο της Ευέλικτης Ζώνης.

Ζώης και Ζωή – Μια νέα αρχή
Αθανάσιος Γκαϊδατζόγλου, Δημήτριος Ξαγοράρης, Παναγιώτα Τσαμπάζη,
Εκπαιδευτικό λογισμικό για τη σεξουαλική Αγωγή στο νηπιαγωγείο και στις πρώτες τάξεις του δημοτικού σχολείου

Ανάλεκτα παιδαγωγικών δραστηριοτήτων
Στην σελίδα αυτή θα βρείτε όλες τις δραστηριότητες του βιβλίου "Μάθηση και διδασκαλία στην εποχή της πληροφορίας και επικοινωνίας".

Λογισμικό για εικαστικά
Δημιουργός: Μαρία Καλαματιανού, στα πλαίσια του διδακτορικού της
Εποπτεία: Αριστοτέλης Ράπτης
Συμβουλευτική παιδαγωγική: Αριστοτέλης Ράπτης


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου