Blogger Widgets

Σάββατο 29 Οκτωβρίου 2016

Λυσία Υπέρ Μαντιθέου, Προοίμιο, 1 – 3


Μετάφραση

[1] Εάν δε γνώριζα καλά, κύριοι βουλευτές, ότι οι κατήγοροι θέλουν να με βλάψουν με κάθε τρόπο, θα τους χρωστούσα μεγάλη ευγνωμοσύνη γι’ αυτή την κατηγορία · γιατί νομίζω ότι για όσους έχουν συκοφαντηθεί άδικα, είναι αίτιοι πολύ μεγάλων αγαθών, όσοι τυχόν τους αναγκάζουν να λογοδοτήσουν για τις πράξεις της ζωής τους.

[2] γιατί εγώ έχω τόσο μεγάλη εμπιστοσύνη στον εαυτό μου, ώστε ελπίζω, ότι, κι ακόμη κάποιος φέρεται άσχημα ή εχθρικά σε μένα, όταν με ακούσει να μιλάω για όσα έχω πράξει, θα μετανιώσει και θα με θεωρήσει στο εξής πολύ καλύτερο (πολίτη).

[3] Έχω την αξίωση, κύριοι βουλευτές, αν αποδείξω μόνο αυτό, δηλαδή, ότι διάκειμαι ευνοϊκά προς το παρόν πολίτευμα κι ότι έχω αναγκαστεί να συμμετέχω στους ίδιους κινδύνους με σας, να μην ωφεληθώ καθόλου · εάν όμως φαίνομαι ότι έχω ζήσει κόσμια και αντίθετα από τους λόγους των εχθρών, αφενός να με εγκρίνετε ως βουλευτή κι αφετέρου να θεωρείτε αυτούς ότι είναι χειρότεροι. Πρώτα θα αποδείξω ότι δεν ήμουν ιππέας ούτε βρισκόμουν στην πατρίδα τον καιρό των τριάκοντα τυράννων ούτε έλαβα μέρος  στο τότε καθεστώς.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου