Blogger Widgets

Κυριακή 2 Οκτωβρίου 2016

Tου γιοφυριού της Άρτας – εργασίες μετά την ανάγνωση


1.       Να υποθέσεις ότι είσαι ο πρωτομάστορας και   καταγράφεις στο ημερολόγιό σου (σε α’  πρόσωπο) τα γεγονότα της ημέρας και τα συναισθήματά σου.

2.      Να μετατρέψεις το κείμενο σε διάλογο με σκοπό τη δραματοποίηση.

3.      Να υποθέσεις ότι είσαι δημοσιογράφος σε μια εφημερίδα και παίρνεις συνέντευξη από τον πρωτομάστορα μετά τα γεγονότα που εξιστορούνται στο κείμενο. Να γράψεις τη συνέντευξη.

4.      Να υποθέσεις ότι είσαι ο δήμαρχος της περιοχής και να γράψεις μια ευχαριστήρια επιστολή στον πρωτομάστορα για τη θεμελίωση του γεφυριού επισημαίνοντας τη θυσία της γυναίκας του.

5.      Αφού μελετήσεις τα ακόλουθα αποσπάσματα, να εντοπίσεις τις ομοιότητες με την παραλογή όσον αφορά το θέμα της ευθύνης του πρωτομάστορα. Να γράψεις τις απόψεις σου για τη σημασία της ευθύνης.

«Ν' αγαπάς την ευθύνη. Να λες: Εγώ, εγώ μονάχος μου έχω χρέος να σώσω τη γης. Αν δε σωθεί, εγώ φταίω».
«Κατά που θα κινήσεις; Πώς θ' αντικρίσεις τη ζωή και το θάνατο, την αρετή και το φόβο; Όλη η γενεά καταφεύγει στο στήθος σου και ρωτάει και προσδοκάει με αγωνία. Έχεις ευθύνη. Δεν κυβερνάς πια μονάχα τη μικρή ασήμαντη ύπαρξη σου».  
«Από την ευτυχία, από την καλοπέραση κι από τη δόξα ποτέ δεν πλάθεται ο Θεός, παρά από την ντροπή, από την πείνα και τα δάκρυα. Σε κάθε κρίσιμη στιγμή, μια παράταξη άνθρωποι ριψοκιντύνευαν μπροστά θεοφόροι και πολεμούσαν, παίρνοντας απάνω τους όλη την ευθύνη της μάχης».

Νίκος Καζαντζάκης, Ασκητική

δείτε περισσότερα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου