Blogger Widgets

Τρίτη 9 Φεβρουαρίου 2016

Υποβολή αίτησης Πανελλαδικών Εξετάσεων


Όπως έχει ήδη ανακοινωθεί, όλοι οι υποψήφιοι για συμμετοχή στις Πανελλαδικές εξετάσεις του 2016 των Γενικών Λυκείων (ΓΕΛ) και των Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑΛ), για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, πρέπει να υποβάλουν στο Λύκειό τους Αίτηση-Δήλωση υποψηφιότητας συμμετοχής στις εξετάσεις αυτές.
Η προθεσμία ορίζεται από την Πέμπτη 11 Φεβρουαρίου ως και την Δευτέρα 29  Φεβρουαρίου για όλους τους υποψηφίους που επιθυμούν να συμμετάσχουν στις Πανελλαδικές εξετάσεις των Γενικών Λυκείων (ΓΕΛ) και των Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑΛ) είτε με το παλαιό-καταργούμενο σύστημα είτε με το νέο σύστημα. Επισημαίνεται ότι η ανωτέρω προθεσμία (11-29 Φεβρουαρίου) είναι αποκλειστική και μετά την παρέλευσή της δεν γίνεται δεκτή καμία Αίτηση-Δήλωση.
 Έχουν ήδη σταλεί στα Λύκεια οι σχετικές εγκύκλιοι με τα αντίστοιχα υποδείγματα της Αίτησης-Δήλωσης. Ο υποψήφιος μπορεί να προμηθεύεται την Αίτηση – Δήλωση που αναλογεί στην περίπτωσή του είτε από το διαδίκτυο, είτε από το Λύκειό του. Στη συνέχεια  θα συμπληρώνει την Αίτηση - Δήλωση σύμφωνα με τις οδηγίες που αναγράφονται στο έντυπο και θα προσέρχεται στο Λύκειό του, για την οριστική ηλεκτρονική υποβολή της. Στην επίσημη ιστοσελίδα του Υπουργείου Παιδείας www.minedu.gov.gr, στο σύνδεσμο ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ, αναρτήθηκαν τα κατά περίπτωση υποδείγματα της Αίτησης-Δήλωσης και οι σχετικές εγκύκλιοι που περιγράφουν πλήρως τη διαδικασία και τα αναλυτικά δικαιολογητικά για κάθε κατηγορία υποψηφίου (ΓΕΛ ή ΕΠΑΛ, μαθητής ή απόφοιτος, παλαιό ή νέο σύστημα).
Υπενθυμίζεται  ότι όλοι οι ως άνω  μαθητές και απόφοιτοι (υποψήφιοι των Πανελλαδικών εξετάσεων ΓΕΛ και ΕΠΑΛ) με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που εξετάζονται σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία προφορικά ή γραπτά κατά  περίπτωση, πρέπει ως τις 29 Φεβρουαρίου να υποβάλουν και σχετική αίτηση με τα απαιτούμενα δικαιολογητικά στο Λύκειό τους.
Με την ευκαιρία ενημερώνουμε τους υποψηφίους:
  1. Όσοι υποψήφιοι ενδιαφέρονται για τα ΤΕΦΑΑ και θα συμμετάσχουν φέτος στις πανελλαδικές εξετάσεις, υποχρεωτικά θα συμμετάσχουν και στις πρακτικές δοκιμασίες (υγειονομική εξέταση και αγωνίσματα).
  2. Όσοι υποψήφιοι ενδιαφέρονται για  τις Στρατιωτικές Σχολές, τις Αστυνομικές Σχολές, τις Σχολές της Πυροσβεστικής Ακαδημίας και τις Σχολές της Ακαδημίας του Εμπορικού Ναυτικού πρέπει  να υποβάλουν αίτηση απευθείας στο Στρατό, στην Αστυνομία, στην Πυροσβεστική ή στο Εμπορικό Ναυτικό σε χρονικό διάστημα που θα ορίζεται στις  προκηρύξεις  που θα εκδώσουν τα αρμόδια Υπουργεία και να κριθούν ικανοί στις προκαταρκτικές εξετάσεις. Οι παραπάνω προκηρύξεις θα διατίθενται από τα Στρατολογικά Γραφεία, τα Αστυνομικά Τμήματα, την Πυροσβεστική και τις κατά τόπους Λιμενικές Αρχές αντίστοιχα.
  3. Υποψήφιοι για το 10%  (χωρίς νέα εξέταση)  μπορούν  να είναι μόνο όσοι εξετάστηκαν πανελλαδικά το 2014 ή το 2015 (με τα ημερήσια ΓΕΛ ή με τα ημερήσια ΕΠΑΛ). Όσοι επιθυμούν να είναι υποψήφιοι για το 10% των θέσεων, δεν θα υποβάλουν Αίτηση-Δήλωση το Φεβρουάριο, αλλά απευθείας μηχανογραφικό δελτίο.
  4. Όσοι από τους μαθητές της τελευταίας τάξης των ΓΕΛ εμπίπτουν στην ειδική κατηγορία των υποψηφίων-πασχόντων από σοβαρές παθήσεις (για εισαγωγή στο 5% των θέσεων εισακτέων χωρίς εξετάσεις), έχουν ήδη αποκτήσει  το πιστοποιητικό της πάθησής τους από τις αρμόδιες επταμελείς επιτροπές των νοσοκομείων. Αυτοί οι μαθητές, εφόσον δεν επιθυμούν να συμμετάσχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις, θα καταθέσουν μηχανογραφικό σε ημερομηνίες που θα ανακοινωθούν αργότερα. 















Σαπφώ, απ. 2 Lobel-Page

Αλληγορία της Άνοιξης (περ. 1482), Σάντρο Μποτιτσέλλι. Στο κέντρο της σύνθεσης δεσπόζει η μορφή της Αφροδίτης, ενώ πάνω από το κεφάλι της, ο Έρωτας ρίχνει τα βέλη του με τα μάτια δεμένα. Στο αριστερό τμήμα του πίνακα διακρίνονται οι τρεις Χάριτες και ο Ερμής. Στο δεξί άκρο, ο Ζέφυρος κυνηγά τη νύμφη Χλωρίδα, δίπλα από την οποία βρίσκεται η θεά των λουλουδιών Φλώρα. (πηγή)

Σαπφώ, απ. 2 Lobel-Page
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
(Αφροδίτη), από τα ουράνια πλάτη
εδώ κατέβα,

στης Κρήτης τον αγνό ναό [
Χαριτωμένο άλσος εδώ γύρω
όλο μηλιές· εδώ οι βωμοί καπνίζουν
απ το λιβάνι·

εδώ νερά κατάκρυα μες στα κλώνια
κελαηδούν· από τα ρόδα ο τόπος
ολόσκιωτος· βαθύ τον ύπνο ρίχνουν
τα φύλλα, ως σειούνται.

Στο λιβάδι που βόσκουν τα πουλάρια
οι ανοιξιάτικοι ανθοί θρασομανούνε·
γλυκά ευωδιάζει το άνηθο [
(και το τριφύλλι).

Έλα, Αφροδίτη, ανθοστεφανωμένη,
το νέχταρ να κεράσεις ένα γύρο,
για της γιορτής που ετοίμασαν το γλέντι,
σε χρυσές κούπες!



Σαπφώ, τοιχογραφία στην Πομπηία

Λατινικά, ενότητα 33

Στυλίδα, η κόρη του Μαλιακού

Εργασία μαθητών
Ελένη Ν. – Δημήτρης Ν., Α2



Διονύσιος Σολωμός


Ο Διονύσιος Σολωμός ήταν Έλληνας ποιητής, οι πρώτες στροφές του ποιήματός του «Ύμνος στην Ελευθερία» έγινε ο εθνικός ύμνος Ελλήνων και Κυπρίων. Γεννήθηκε στις 8 Απριλίου του 1798 στη Ζάκυνθο, ο πατέρας του ήταν κόντες του οποίου η οικογένεια με καταγωγή από την Κρήτη, είχε μεταναστεύσει στη Ζάκυνθο το 1669 μετά την κατάληψη του νησιού από τους Οθωμανούς. Η μητέρα του ήταν υπηρέτρια της οικογένειας με την οποία ο κόντες είχε συνάψει σχέσεις από το 1796. Η νόμιμη γυναίκα του πέθανε το 1802 και το 1807, τρεις μέρες προτού πεθάνει ο πατέρας του παντρεύτηκε την μητέρα του νομιμοποιώντας τον Διονύσιο και τον αδερφό του Δημήτριο και καθιστώντας τους νόμιμους κληρονόμους, μαζί με τα άλλα δύο παιδιά που είχε με την πρώτη του γυναίκα. Το 1808 στάλθηκε για σπουδές στην Ιταλία όπως συνηθιζόταν για τους γόνους των ευγενών της Ζακύνθου. Το 1817, σε ηλικία 19 ετών, αποφοίτησε από την νομική σχολή της του πανεπιστημίου της Παβίας και επέστρεψε στην Ζάκυνθο όπου υπήρχε μεγάλη πνευματική άνθηση. Ξεκίνησε να γράφει ποίηση στα ιταλικά ενώ βρήκε μεγάλες δυσκολίες όταν προσπάθησε να στιχουργήσει και στα ελληνικά καθώς όλες οι σπουδές του είχαν γίνει στα ιταλικά και για πολλά χρόνια μιλούσε μόνο αυτή τη γλώσσα. Επέμεινε ωστόσο και εξοικειώθηκε με την γλώσσα, έγινε από τους πρώτους που χρησιμοποίησε την δημοτική στην λογοτεχνία. Ολοκλήρωσε το έργο «Ύμνο εις την Ελευθερίαν» το 1823. Το 1828 μετακόμισε στην Κέρκυρα ενώ τα επόμενα χρόνια βρέθηκε στα δικαστήρια με τον ετεροθαλή του αδερφό τον οποίο είχε γεννήσει η μητέρα του μετά τον θάνατο του κόντε και ο οποίος ζητούσε μέρος της περιουσίας ισχυριζόμενος πως ήταν κι αυτός γιος του κόντε. Το δικαστήριο έκρινε πως άλλος ήταν ο πατέρας του, άρα δικαιώθηκε ο Διονύσιος ωστόσο αποξενώθηκε από την μητέρα του η οποία είχε ταχθεί στο πλευρό του αδερφού, γεγονός που του στοίχισε πολύ. Παρά τις εντάσεις και τα δικαστήρια εξακολουθούσε να στιχουργεί αδιάλειπτα, μετά το 1833 ξεκίνησε η ωριμότερη περίοδος του με έργα όπως: Ο Κρητικός (1833), Ελεύθεροι Πολιορκημένοι (1845), Ο Πόρφυρας (1847). Τον περισσότερο καιρό ζούσε αποτραβηγμένος και παρότι έχαιρε μεγάλης εκτίμησης, απέφευγε τις πολλές κοινωνικότητες. Από το 1851 είχε σοβαρά προβλήματα υγείας και έγινε ακόμη πιο ιδιόρρυθμος και κλεισμένος στον εαυτό του. Μέχρι το 1856 έπαθε τρία εγκεφαλικά επεισόδια και πέθανε τελικά στις 9 Φεβρουαρίου του 1857.