Blogger Widgets

Δευτέρα 5 Σεπτεμβρίου 2016

Αλέξης Ακριθάκης, ζωγράφος


1939 – 1994
Το ενδιαφέρον του για τη ζωγραφική εκδηλώθηκε από τα μαθητικά του χρόνια, δεν έκανε όμως ποτέ επίσημες σπουδές. Η γνωριμία του, ωστόσο, με το φιλόσοφο Γιώργο Μακρή υπήρξε αποφασιστική και τον οδήγησε στη συστηματική ενασχόληση με την τέχνη. Την περίοδο 1958-1960 έζησε στο Παρίσι, όπου γνωρίστηκε με τον Alberto Giacometti και άλλες σημαντικές προσωπικότητες και συνδέθηκε με στενή φιλία με τον Θανάση Τσίγκο. Το 1968 πήγε στο Βερολίνο ως υπότροφος της D.A.A.D., παραμένοντας συνολικά ως το 1984. Εκεί συνδέθηκε με τον Κωνσταντίνο Ξενάκη και ήρθε σε επαφή με κύκλους του χορού και του θεάτρου, που αναζωπύρωσαν το ενδιαφέρον του για το θέατρο. Το 1965 παρουσίασε την πρώτη ατομική του έκθεση στο Γαλλικό Ινστιτούτο της Αθήνας, την οποία οι κριτικοί δέχτηκαν με επιφύλαξη. Ακολούθησαν ατομικές παρουσιάσεις σε διάφορες ευρωπαϊκές γκαλερί, ανάμεσα στις οποίες και του Αλέξανδρου Ιόλα, καθώς και συμμετοχές σε ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό, ενώ το 1998 το έργο του παρουσιάστηκε αναδρομικά στην Εθνική Πινακοθήκη.
Ακριθάκης Αλέξης-Βαλίτσα (Ελλάς), 1973


Ακριθάκης Αλέξης-Βαλίτσα και θέατρα, 1983

Ακριθάκης Αλέξης-Η βαλίτσα που φλέγεται, 1973
Ακριθάκης Αλέξης-Σύνθεση με βαλίτσα, 1973
Ακριθάκης Αλέξης-Ιπτάμενες βαλίτσες, 1988
Ακριθάκης Αλέξης-SUITCASE
Ακριθάκης Αλέξης-Φλεγόμενη βαλίτσα και άλλα
Ακριθάκης Αλέξης-Valise, 1975
Ακριθάκης Αλέξης-Ταξίδι
Ακριθάκης Αλέξης-Ταξιδεύοντας
Ακριθάκης Αλέξης-‘Επανάσταση’, Αθήνα 1967

Ακριθάκης Αλέξης-Βαλίτσα και λουλούδια, 1984



Φύση ανήσυχη και επαναστατική, ο Ακριθάκης αρνήθηκε κάθε μορφής συμβατικότητα και έκανε τέχνη την ίδια τη ζωή. Η πρώτη φάση της δουλειάς του περιλαμβάνει συνθέσεις γραμμικές, ασπρόμαυρες, τα «τσίκι τσίκι», που δημιουργούσε ξεκινώντας από μια τυχαία κουκίδα πανω στο χαρτί. Αργότερα άρχισε να χρησιμοποιεί συγκεκριμένα εκφραστικά σύμβολα, όπως τον ήλιο, τη φωτιά, το μάτι, το πουλί, την καρδούλα, το ελικόπτερο, το αεροπλάνο, το καραβάκι, το βέλος και να δημιουργεί συνθέσεις με έντονες χρωματικές αντιθέσεις και περιγράμματα, καθώς και τη βαλίτσα, που αποτέλεσε ένα επαναλαμβανόμενο σύμβολο της αιώνιας φυγής. Σε μια μεταγενέστερη φάση, χρησιμοποιώντας καινούργια ή φθαρμένα ξύλα και ενσωματώνοντας στην επιφάνειά τους διάφορα ευτελή υλικά, δημιούργησε ξύλινες κατασκευές, που στη συνέχεια εμπλουτίστηκαν με επιζωγραφίσεις και λαμπάκια, καθρεφτάκια και πλαστικά λουλούδια. Παράλληλα πραγματοποίησε σειρές με κολλάζ, ενώ το 1986, σε συνεργασία με τον Γιώργο Λάππα, δημιούργησε το Τσίρκο. Σε πιο περιορισμένη κλίμακα ασχολήθηκε επίσης με την εικονογράφηση βιβλίων και φιλοτέχνησε σκηνικά και κοστούμια για θεατρικές παραστάσεις.

national gallery


Ακριθάκης Αλέξης-Abstract, 1992
Ακριθάκης Αλέξης-Berlin 1970
Ακριθάκης Αλέξης-Fantastic landscape, 1970
Ακριθάκης Αλέξης-Tsiki tsiki
Ακριθάκης Αλέξης-Untitled, 1967
Ακριθάκης Αλέξης-Ο ήλιος και η ουρά του, 1973
Ακριθάκης Αλέξης-Καράβι και τσίρκο

Ακριθάκης Αλέξης-‘Εργοστάσιο’, Βερολίνο 1969


Ακριθάκης Αλέξης-Προσκυνητάρι
Ακριθάκης Αλέξης-Η ιστορία της γαλάζιας καρδιάς

Ακριθάκης Αλέξης-Άρσις παγκοσμίων βαρών, 1966



Ακριθάκης Αλέξης-Πεταλούδες, 1969

Ακριθάκης Αλέξης-Πορτραίτο της Νίκης, 1970

Ακριθάκης Αλέξης-Αφηρημένη σύνθεση, 1986


Ακριθάκης Αλέξης-Πορτρέτο της Νίκης, 1972
Ακριθάκης Αλέξης-Untitled,1972

Ακριθάκης Αλέξης-Χωρίς τίτλο, 1978


Ακριθάκης Αλέξης-Σχέδιο τσίκι τσίκι, 1966

Ακριθάκης Αλέξης-Σχέδιο τσίκι τσίκι, 1971

Ακριθάκης Αλέξης-Ιστορία-Η σχέσις των γραμμάτων και των καφενείων, 1966






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου