Διδακτικά
σενάρια για το Γυμνάσιο και την Α' Λυκείου
Το
εκπαιδευτικό πρόγραμμα της ιστοσελίδας αποσκοπεί στη δημιουργία κατάλληλου
εκπαιδευτικού υλικού για τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο και τον ναζισμό στην Ελλάδα,
με έμφαση στα «μαρτυρικά χωριά» μέσω διαθεματικής και πολυτροπικής προσέγγισης.
Ειδικότερα, επιδιώκει:
να
δώσει στους εκπαιδευτικούς αυτό το υλικό ως συμπληρωματικό εργαλείο, κυρίως για
τα μαθήματα ιστορίας, γλώσσας και λογοτεχνίας, την ευέλικτη ζώνη, το μάθημα
project, τις σχολικές γιορτές,
να
ενθαρρύνει τους μαθητές να κατανοήσουν και να νοηματοδοτήσουν ιστορικά,
πολιτισμικά και οικονομικά δεδομένα μέσω έρευνας πηγών (μαρτυρίες, αρχεία,
οπτικό υλικό),
να
βοηθήσει τους μαθητές να αναπτύξουν μία ευρύτερη προοπτική για την ιστορία μέσω
ποικιλίας πολυτροπικών κειμένων (video, αφηγήσεις, μνημεία),
να
βοηθήσει τους μαθητές να εκτιμήσουν την ειρήνη και τη συμβολή της Γερμανίας σ’
αυτήν μετά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο (γερμανικές αποζημιώσεις, δημόσια αναγνώριση
της ενοχής, ημέρα μνήμης του Ολοκαυτώματος).
Σχεδίασαν έξι προτάσεις, έξι σχέδια
διδασκαλίας, «σενάρια» όπως τα ονομάζουμε τα τελευταία χρόνια. Τα «σενάρια»
αυτά είναι:
Η
βία κατά του άμαχου πληθυσμού στον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο: περιπτώσεις μαρτυρικών
χωριών
Τα
παιδιά και η καθημερινή ζωή στον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο
Το
Ολοκαύτωμα: η ζωή πριν, οι μαρτυρίες μετά. Η κοινωνική θέση των Εβραίων
προπολεμικά
Τα
τρία αυτά σενάρια μπορούμε να πούμε ότι χρησιμοποιούν και υλοποιούν την
Ιστορία, την Τοπική Ιστορία και τις «μικροϊστορίες».
Τόποι-μνημεία-μουσεία
για τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο: το παράδειγμα της Θεσσαλονίκης
Το
σενάριο αυτό αφορά στα τεκμήρια του παρελθόντος και χρησιμοποιεί την
Αρχαιολογία, τις Μουσειακές Σπουδές, την Παιδαγωγική.
Φωνές
παιδιών για τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο και το Ολοκαύτωμα
Στο
σενάριο αυτό η λογοτεχνία συνδυάζεται με την Ιστορία, τη μουσική τον
κινηματογράφο…
Η
Τέχνη ως μαρτυρία: Το Ολοκαύτωμα μέσα από την Τέχνη
Στο
σενάριο προσεγγίζεται μια άλλη πτυχή του Ολοκαυτώματος μέσα από την τέχνη, και
συγκεκριμένα τη ζωγραφική.
Τα
«σενάρια» απευθύνονται στους εκπαιδευτικούς του Γυμνασίου αλλά και της Α΄
Λυκείου και μπορούν να λειτουργήσουν ως συμπληρωματικό υλικό προς τα σχολικά
βιβλία της Ιστορίας και της Λογοτεχνίας (Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας).
Μπορούν, ακόμη, να χρησιμοποιηθούν ως υλικό για το μάθημα του project ή της Τοπικής Ιστορίας ή
ως υλικό διδασκαλίας για την ευέλικτη ζώνη. Τέλος, μπορούν να χρησιμοποιηθούν
ως υλικό για τις σχολικές γιορτές. Δεν μας πειράζει καθόλου να γίνει
δημιουργική ανασύνθεση του υλικού μας. Είναι όλα ελεύθερα για δημιουργική αξιοποίηση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου