Ένα πολύ ωραίο εργαλείου του
διαδικτύου για τη δημιουργία ενός ψηφιακού βιβλίου με εικόνες είναι το storybird. Επιλέγετε τις εικόνες που θέλετε
και γράφετε την ιστορία σας. Είναι κατάλληλο και για συνεργατική γραφή. Μπορείτε να το βρείτε στην ηλεκτρονική διεύθυνση https://storybird.com/.Δείτε ένα παράδειγμα.
Μίλησε σε κάθε μαθητή ξεχωριστά που
είδε ή συμμετείχε στο περιστατικό και ρώτησε λεπτομέρειες για ότι έγινε.
Δείξε στους
μαθητές ότι γνωρίζεις λεπτομέρειες.
Βοήθησε τους μαθητές που παρατηρούν
να καταλάβουν ότι ο ρόλος τους είναι πολύ σημαντικός στην εξομάλυνση
ενδεχόμενων περιστατικών βίας στο σχολείο.
Να υπάρχει σε όλη τη διάρκεια της σχολικής
χρονιάς συστηματική επικοινωνία με
τους μαθητές που έχουν εμπλοκή σε περιστατικά εκφοβισμού.
Διαβεβαίωσε το παιδί-θύμα ότι «δεν
ευθύνεται το ίδιο για ό,τι έχει συμβεί»,
Θύμισέ του ότι το νοιάζεται και ότι
ως ενήλικας εκπαιδευτικός έχεις τη δύναμη και μπορείς να το προστατεύεις,
Επίσης, ενημέρωσε αμέσως τους γονείς
του παιδιού, και παράλληλα την ομάδα των εκπαιδευτικών και το διευθυντή
του σχολείου, η ακόμη και τον σύμβουλο, αν χρειάζεται
"Την ημέραν των Βαΐων έκαμαν
γιουρούσι στο Μισολόγγι*· οι ήρωες του Μισολογγιού, σε τόσες χιλιάδες ασκέρι,
σε τόσα κανόνια, χαντάκια, καβαλαριά, εγλίτωσαν 2000, και το γυναικόπαιδο έγινε
θύμα.
Μας ήρθε είδησις, μεγάλη Τετράδη, εις
το δειλινό, που είχε παύσει η Συνέλευσις, και είμεθα εις κάτι ίσκιους. Μας ήλθε
είδησις ότι το Μισολόγγι εχάθη. Έτσι εβάλαμεν τα μαύρα όλοι, μισή ώρα εστάθη
σιωπή που δεν έκρινε κανένας, αλλ' εμέτραε καθένας με τον νουν του τον αφανισμόν
μας. Βλέποντας εγώ την σιωπήν, εσηκώθηκα εις το πόδι, και τους ομίλησα λόγια
για να εμψυχωθούν. Τους είπα ότι το Μισολόγγι εχάθη ενδόξως, και θα μείνει
αιώνας αιώνων η ανδρεία. Εάν βάλομεν τα μαύρα και οκνεύσομεν, θα πάρομεν το
ανάθεμα και θα πάρομεν το αμάρτημα των αδυνάτων όλων. Με απεκρίθηκαν: "Τι
να κάνομεν τώρα, Κολοκοτρώνη;" "Τι να κάμομεν;" του λέγω.
"Την αυγήν να κάμομεν συνέλευσιν, να αποφασίσομεν κυβέρνησιν πέντε, έξι,
οκτώ άτομα δια να μας κυβερνήσουν, και να διαλέξομεν και άτομα να αποφασίσουν
να ανταποκρίνονται με τα εξωτερικά (που τότε ήτο περασμένος και ο μινίστρος**
Κάνιγγ*** εις την Κωνσταντινούπολιν), η επιτροπή της συνελεύσεως δια τα
εξωτερικά να δίδει λόγον εις την Κυβέρνησιν, και εις τον λαόν, και ημείς οι
άλλοι να σκορπίσομεν εις τες επαρχίες και να πιάσομεν γενικώς τα άρματα, ως τα
πρωτοπιάσαμεν εις την Επανάστασιν".
[Ο κόσμος μας έλεγε τρελούς…]
Ο κόσμος μας έλεγε τρελούς. Ημείς αν
δεν είμεθα τρελοί δεν εκάναμεν την επανάστασιν, διατί ηθέλαμεν συλλογισθεί
πρώτον δια πολεμοφόδια, καβαλαρία μας, πυροβολικό μας, πυριτοθήκες μας, τα
μαγαζιά μας, ηθέλαμεν λογαριάσει την δύναμιν την ειδική μας, την τούρκικη
δύναμη. Τώρα οπού ενικήσαμεν, οπού ετελειώσαμεν με καλά τον πόλεμο μας,
μακαριζόμεθα, επαινόμεθα. Αν δεν ευτυχούσαμεν ηθέλαμεν τρώγει κατάρες,
αναθέματα. Ομοιάζομεν σαν να είναι εις ένα λιμένα πενήντα εξήντα καράβια
φορτωμένα, ένα από αυτά ξεκόβει, κάνει πανιά, πηγαίνει εις την δουλειά του με
μια μεγάλη φορτούνα, με μεγάλο άνεμο, πηγαίνει πουλεί, κερδίζει, γυρίζει οπίσω
σώον. Τότε ακούς όλα τα επίλοιπα καράβια και λέγουν: "Ιδού άνθρωπος, ιδού
παλικάρια, ιδού φρόνιμος και όχι σαν εμείς οπού καθόμεθα έτσι δειλοί,
χαϊμένοι"· και κατηγορούνται οι καπεταναίοι ως ανάξιοι. Αν δεν ευδοκιμούσε
το καράβι ήθελε ειπούν: "Μα τι τρελός να σηκωθεί με τέτοια φορτούνα, με
τέτοιο άνεμο! να χαθεί ο παλιάνθρωπος, επήρε τον κόσμο εις το λαιμό του".
Η αρχηγία ενός στρατεύματος ελληνικού
ήτον μια τυραννία, διατί έκαμε και τον αρχηγό, και τον κριτή και τον φροντιστή,
και να του φεύγουν κάθε ημέρα και πάλιν να έρχονται, να βαστάει ένα στρατόπεδον
με ψέματα, με κολακείες, με παραμύθια, να του λείπουν και ζωοτραφίες και
πολεμοφόδια, και να μην ακούν και να φωνάζει ο αρχηγός, ενώ εις την Ευρώπην ο
αρχιστράτηγος διατάσσει τους στρατηγούς, οι στρατηγοί τους συνταγματάρχας, οι
συνταγματάρχαι τους ταγματάρχας και ούτω καθεξής. Έκανε το σχέδιό του και
ξεμπέρδευε. Να μου δώσει ο Βελιγκτών 40.000 στράτευμα, το εδιοικούσα· αλλ'
αυτουνού να του δώσουν 500 Έλληνας δεν ημπορούσε ούτε μια ώρα να τους
διοικήσει. Κάθε Έλληνας είχε τα καπρίτσια του και έπρεπε για να κάμει κανείς
δουλειά με αυτούς, άλλον να φοβερίζει, άλλον να κολακεύει, κατά τους ανθρώπους.
«Η ποίηση έχει τις ρίζες της στην ανθρώπινη ανάσα»
Γιώργος Σεφέρης
"Να γιατί
γράφω. Γιατί η Ποίηση αρχίζει
από κει που την τελευταία λέξη δεν την έχει ο θάνατος"
Οδυσσέας
Ελύτης
Αν δε μου ’δινες την ποίηση,
Κύριε… - Νικηφόρος Βρεττάκος
Αν δε μου ’δινες την ποίηση,
Κύριε,
δε θα ’χα τίποτα για να ζήσω.
Αυτά τα χωράφια δε θα ’ταν δικά μου.
Ενώ τώρα ευτύχησα να ’χω μηλιές,
να πετάξουνε κλώνους οι πέτρες μου,
να γιομίσουν οι φούχτες μου ήλιο,
η έρημός μου λαό,
τα περιβόλια μου αηδόνια.
[...]
Κι έχω ακόμη καιρό!
Δεν ξεχέρσωσα όλο το χώρο μου, Κύριε.
Μ’ ανασκάφτει ο πόνος μου κι ο κλήρος μου μεγαλώνει.
Τὰ λόγια σου! Ὢ τὰ λόγια σου, μία ὑπόσχεση
ποὺ καίει
μία ὑπόσχεση ποὺ ἀργεῖ πολὺ ναρθῆ.
Τ᾿ ἀκούω παντοῦ, δὲν παύουνε. Μέσα τους κάτι κλαίει,
μέσα τους τρέμει ἡ ἀγάπη σου, προτοῦ μοιραῖα χαθῆ.
Σε μια πόλη εισβάλλουν στρατιώτες, οι οποίοι απομακρύνουν όλα
τα χρώματα, τα κατοικίδια και την τέχνη...Μια ταινία μικρού μήκους για το πως
το ανθρώπινο πνεύμα αντιμάχεται το αυταρχισμό και υπερασπίζεται τη
διαφορετικότητα...
Σας ενημερώνουμε ότι την Παρασκευή 20
Μαρτίου 2015, η Σελήνη θα περάσει ακριβώς ανάμεσα στη Γη και τον Ήλιο,
προκαλώντας το γνωστό φαινόμενο της έκλειψης Ηλίου. Η έκλειψη θα είναι ορατή
τόσο από την Αθήνα όσο και από ολόκληρη την Ελλάδα, αλλά εξαιτίας της θέσεώς
μας στη Γη, ένα μόνο μέρος του ηλιακού δίσκου θα καλυφθεί από τη Σελήνη κι έτσι
η έκλειψη θα είναι μερική. Το φαινόμενο θα λάβει χώρα για χρονικό διάστημα
περίπου 2 ωρών και συγκεκριμένα από 10.39 πμ έως 12.49 μμ, με το μέγιστο της
έκλειψης να συμβαίνει στις 11.43 πμ, οπότε και σχεδόν το 31% του ηλιακού δίσκου
θα καλυφθεί από τη Σελήνη.
Λόγω των σοβαρών βλαβών που μπορεί να
προκληθούν στον αμφιβληστροειδή χιτώνα του οφθαλμού εξαιτίας της
υπέρυθρης ηλιακής ακτινοβολίας, οι διευθυντές και εκπαιδευτικοί όλων των
σχολικών μονάδων παρακαλούνται όπως αναπροσαρμόσουν το ωρολόγιο πρόγραμμα της 20ης Μαρτίου,
προκειμένου όλοι οι μαθητές/μαθήτριες να παραμείνουν σε κλειστούς χώρους καθ’
όλη τη διάρκεια της έκλειψης (10.30-13.00).
Κατά το ανωτέρω διάστημα είναι
δυνατόν στις σχολικές μονάδες της χώρας να πραγματοποιηθούν δράσεις σχετικές με
το φαινόμενο της ηλιακής έκλειψης.
Επιπροσθέτως, σας ενημερώνουμε ότι το
Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών θα εκπέμπει ζωντανά από τις εγκαταστάσεις του στην
Πεντέλη τη μερική έκλειψη Ηλίου στη διαδικτυακή διεύθυνση
Τέλος, όλες οι προγραμματισμένες
μετακινήσεις/διδακτικές επισκέψεις των σχολικών μονάδων της χώρας για την
20η Μαρτίου 2015 δύνανται να πραγματοποιηθούν με ευθύνη του
Διευθυντή και του διδακτικού προσωπικού, οι δε περίπατοι χωρίς χρήση
μεταφορικού μέσου, για τη Β/θμια Εκπ/ση, αναστέλλονται.
Β. Γενικότερος
προγραμματισμός για τις διαδικασίες εισαγωγής
Α. Πρόγραμμα των
πανελλαδικών εξετάσεων 2015.
α) Στις 13 Μαΐου
λήγουν τα μαθήματα του σχολικού έτους 2014-2015 .
β) Οι πανελλαδικές
εξετάσεις των υποψηφίων των ημερήσιων και εσπερινών Γενικών Λυκείων (ΓΕΛ) και
των ημερήσιων και εσπερινών Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑΛ-ΟΜΑΔΑ Β΄) για εισαγωγή
στην τριτοβάθμια εκπαίδευση θα αρχίσουν τη Δευτέρα 18-5-2015, ενώ οι πανελλαδικές
εξετάσεις των υποψηφίων των ημερήσιων και εσπερινών Επαγγελματικών Λυκείων
(ΕΠΑΛ-ΟΜΑΔΑ Α΄) θα αρχίσουν την Τρίτη 19-5-2015. Οι εξετάσεις των ειδικών
μαθημάτων θα ξεκινήσουν την Τετάρτη 17-6-2015. Η Υγειονομική Εξέταση και
Πρακτική Δοκιμασία των υποψηφίων για εισαγωγή στα Τμήματα Επιστήμης Φυσικής
Αγωγής και Αθλητισμού (Τ.Ε.Φ.Α.Α.) θα διεξαχθεί από 15-6-2015 ως και 26-6-2015.
Τέλος, οι επαναληπτικές πανελλαδικές εξετάσεις των ΓΕΛ θα αρχίσουν την Τρίτη
9-6-2015.
γ) Οι απολυτήριες
εξετάσεις για τα μαθήματα που εξετάζονται σε επίπεδο σχολικής μονάδας για την
Γ΄ τάξη των ημερήσιων και τη Δ΄ τάξη των εσπερινών Γενικών Λυκείων θα
ξεκινήσουν την Τετάρτη 3-6-2015 για όσους θα έχουν συμμετάσχει στις
πανελλαδικές και θα διενεργηθούν με βάση το πρόγραμμα που καταρτίζει το κάθε
λύκειο χωριστά.
δ) Οι απολυτήριες και
πτυχιακές εξετάσεις ημερήσιων και εσπερινών ΕΠΑΛ (ΟΜΑΔΑ Α΄ και Β΄) σε επίπεδο
σχολικής μονάδας θα ξεκινήσουν την Τετάρτη 10-6-2015 και θα διενεργηθούν με
βάση το πρόγραμμα που καταρτίζει το κάθε λύκειο χωριστά.
Συνημμένα
ανακοινώνεται το πλήρες πρόγραμμα των πανελλαδικών εξετάσεων 2015 και αναλυτικά
:
4. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ
ΕΙΔΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ 2015 ΓΙΑ ΓΕΛ & ΕΠΑΛ (ΟΜΑΔΕΣ Α΄ & Β΄)
Β. Γενικότερος
προγραμματισμός για τις διαδικασίες εισαγωγής
Στις αρχές Μαΐου, όλοι
οι υποψήφιοι για συμμετοχή στις πανελλαδικές εξετάσεις ΓΕΛ ή ΕΠΑΛ, στο Λύκειο
στο οποίο υπέβαλαν την Αίτηση-Δήλωση του Φεβρουαρίου, θα αποκτήσουν το δελτίο
εξεταζομένου, με το οποίο θα προσέρχονται στο εξεταστικό κέντρο κατά τις ημέρες
των εξετάσεων. Στο δελτίο εξεταζομένου θα αναγράφεται και το συγκεκριμένο
εξεταστικό κέντρο, στο οποίο θα πρέπει οι υποψήφιοι να προσέρχονται για την
εξέταση στα πανελλαδικά μαθήματα ή σε τυχόν ειδικά μαθήματα.
Στα μέσα Ιουνίου, όλοι
οι υποψήφιοι για τις πανελλαδικές εξετάσεις ΓΕΛ ή ΕΠΑΛ, στο Λύκειο στο οποίο
υπέβαλαν την Αίτηση-Δήλωση του Φεβρουαρίου, θα προσέλθουνγια να αποκτήσουν
προσωπικό κωδικό ασφαλείας (password), για να τον χρησιμοποιήσουν κατά την
ηλεκτρονική υποβολή του μηχανογραφικού τους δελτίου. Οι υποψήφιοι για το 10%
των θέσεων (χωρίς νέα εξέταση) θα μπορούν να αποκτούν προσωπικό κωδικό
ασφαλείας (password) σε όποιο Λύκειο τους εξυπηρετεί.
Η υποβολή των
μηχανογραφικών δελτίων θα γίνει και φέτος ηλεκτρονικά, μέσω διαδικτύου, από τα
μέσα Ιουνίου ως τις αρχές Ιουλίου. Το έντυπο μηχανογραφικό δελτίο θα έχει ήδη
ανακοινωθεί από τον Απρίλιο.
Όσοι από τους μαθητές
της τελευταίας τάξης εμπίπτουν στην ειδική κατηγορία των υποψηφίων-πασχόντων
από σοβαρές παθήσεις (για εισαγωγή στο 5% των θέσεων εισακτέων), έχουν ήδη
πιστοποιηθεί από συγκεκριμένα νοσοκομεία για την πάθησή τους. Οι υποψήφιοι (οι
μαθητές και οι αντίστοιχοι απόφοιτοι) θα υποβάλουν ειδικό μηχανογραφικό δελτίο
στις αρχές Σεπτεμβρίου.
Για όλες τις παραπάνω
διαδικασίες οι υποψήφιοι θα ενημερώνονται από τα Λύκειά τους με σχετικές
εγκυκλίους. Παράλληλα, ενημερωτικό υλικό, εγκύκλιοι, υποδείγματα κλπ θα
αναρτώνται και στην επίσημη ιστοσελίδα του Υπουργείου Παιδείας www.minedu.gov.gr στο
σύνδεσμο ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ.
Ακολουθεί σε 4
συνημμένους πίνακες το αναλυτικό πρόγραμμα των πανελλαδικών εξετάσεων 2015.
Η υπηρεσία ΔΙΑΥΛΟΣ αφορά τη ζωντανή
ψηφιακή μετάδοση μέσω του Διαδικτύου ομιλιών, σεμιναρίων, καλλιτεχνικών
γεγονότων και λοιπών εκδηλώσεων που πραγματοποιούνται ή φιλοξενούνται από
σημαντικούς πολιτιστικούς φορείς – λ.χ. Μέγαρα Μουσικής , Μουσεία, Συνεδριακά
Κέντρα, κλπ – καθώς και από εκπαιδευτικούς και ερευνητικούς φορείς, πρωτίστως
προς το σύνολο των μελών της Ερευνητικής και Ακαδημαϊκής κοινότητας της χώρας.
τρόπος έκφρασης συναισθημάτων και
ιδεών του ανθρώπου
παιδευτική αξία, μεταλαμπάδευση αξιών
όξυνση της κριτικής ικανότητας του
ανθρώπου
ανάπτυξη της φαντασίας,
παρατηρητικότητας, πρωτοτυπίας
αμφίδρομη σχέση – επικοινωνία του
καλλιτέχνη με το κοινό του
ψυχαγωγία, αισθητική συγκίνηση
συνεκτικός δεσμός των ανθρώπων μιας
κοινωνίας, στοιχείο της εθνικής και πολιτιστικής ταυτότητας ενός λαού
λύτρωση, κάθαρση (ο άνθρωπος λυτρώνεται
μέσω του καλλιτεχνικού έργου που εκφράζει την αγωνία του, τις ιδέες του, τους προβληματισμούς
του)
αφύπνιση συνειδήσεων (υπεράσπιση των
πανανθρώπινων ιδανικών)
ενίσχυση των φιλειρηνικών αισθημάτων
του ανθρώπου (τάσσεται κατά του ρατσισμού, του φανατισμού, των φαινομένων
κοινωνικής παθογένειας
τόνωση της θρησκευτικής πίστης
διεθνής γλώσσα των λαών (καταλύει τα
σύνορα)
πηγή ιστορική (ανασύνθεση μιας
ιστορικής περιόδου με τη βοήθεια των έργων τέχνης)
Απόψεις για την τέχνη
Η ζωή, ο θάνατος κι αναμεσίς η Τέχνη.
(Νίκος Εγγονόπουλος, ποιητής))
Αν είναι τέχνη, δεν είναι για όλους
κι αν είναι για όλους δεν είναι τέχνη. (ArnoldSchoenborg, μουσικός)
Όλοι θέλουν
να καταλάβουν τη ζωγραφική. Γιατί δεν προσπαθούν να καταλάβουν το κελάηδημα των
πουλιών; Τους αρέσει η νύχτα, ένα λουλούδι, τόσα πράγματα γύρω τους, χωρίς να
τα καταλαβαίνουν. Γιατί πρέπει οπωσδήποτε να καταλάβουν τη ζωγραφική; (Πικάσο)
Η Τέχνη
είναι μεγάλη. Θα την πλησιάσουμε με ευλάβεια και σεβασμό. Δεν έχουμε το
δικαίωμα να την κατεβάζουμε στο ανάστημά μας. (Κάρολος Κουν, σκηνοθέτης)
Είδα τον άγγελο μέσα στο μάρμαρο και
το σμίλεψα μέχρι που τον απελευθέρωσα. (Μιχαήλ Άγγελος, γλύπτης και ζωγράφος)