Blogger Widgets

Δευτέρα 17 Οκτωβρίου 2022

Τουρισμός – Σχολικές εκδρομές


Ενότητα 1: Από τον τόπο μου σε όλη την Ελλάδα

Τουρισμός είναι η μετακίνηση των ανθρώπων σε άλλη περιοχή από αυτή που διαμένουν είτε στο εσωτερικό είτε στο εξωτερικό με σκοπό την ψυχαγωγία, την ξεκούραση, την επίσκεψη σε σημαντικά αξιοθέατα του τόπου επίσκεψης κλπ. Διακρίνεται σε:

§  Εσωτερικός – εξωτερικός τουρισμό

§  Μαζικός – εναλλακτικός τουρισμός

Ο εναλλακτικός τουρισμός έχει βασικό χαρακτηριστικό του τον ενεργητικό, δημιουργικό τουρισμό. Υπάρχει δηλ. αλληλεπίδραση με τους εγχώριους κατοίκους και επιπλέον προσφορά υπηρεσιών σε μια σειρά δραστηριοτήτων. Σκοπός του εναλλακτικού τουρισμού είναι ο σεβασμός και προς το φυσικό περιβάλλον και προς τους κατοίκους της περιοχής.

Μορφές εναλλακτικού τουρισμού:

§  Οικοτουρισμός

§  Αγροτουρισμός

§  Θρησκευτικός

§  Αθλητικός πολιτισμικός

§  Ιαματικός ή ιατρικός

§  Οινοτουρισμός

§  Εθελοντικός

§  Γαστρονομικός

§  Συνεδριακός κλπ

Πλεονεκτήματα του τουρισμού

1.       Οικονομικά: ανάπτυξη επιχειρήσεων, δημιουργία θέσεων εργασίας σχετικών με τον τουρισμό

2.      Δημιουργία υποδομών στη χώρα: αυτοκινητόδρομοι, λιμάνια, αεροδρόμια

3.      Γνωριμία με άλλους πολιτισμούς μέσω της αλληλεπίδρασης με τους τουρίστες

4.      Καλλιέργεια σεβασμού στον άλλο, ανεκτικότητας, ενσυναίσθησης

5.      Προβολή της χώρας μας στο εξωτερικό

 

Μειονεκτήματα τουρισμού

1.       Καταστροφή του φυσικού περιβάλλοντος

2.      Αλλοίωση της παραδοσιακής μορφής των οικισμών και άναρχη δόμηση

3.      Ξενομανία, άκριτη υιοθέτηση ξένων συνηθειών

4.      Αλλοίωση του χαρακτήρα των Ελλήνων: ενδιαφέρον μόνο για τα οικονομικά οφέλη του μαζικού τουρισμού χάνοντας στοιχεία της αυθεντικότητάς τους, όπως π.χ. η φιλοξενία, η ανιδιοτέλεια κλπ.

Σημασία των εκπαιδευτικών εκδρομών

1.       Οι μαθητές ξεφεύγουν από τη σχολική καθημερινότητα

2.      Γνωριμία με νέα μέρη

3.      Επαφή και γνωριμία με τον πολιτισμό, την ιστορία ενός τόπου (επίσκεψη σε αρχαιολογικούς χώρους, μουσεία κ.ά)

4.      Καλλιέργεια και βελτίωση σχέσεων των μαθητών μεταξύ τους καθώς και μαθητών και εκπαιδευτικών

Δείτε περισσότερα για τον εναλλακτικό τουρισμό

https://www.visitgreece.gr/el/

https://www.visitgreece.gr/el/inspirations/agritourism/

https://healthylifefestival.com/enallaktikos-tourismos/

https://www.alternative-tourism.gr/el/arthrografia

 

 

Κυριακή 16 Οκτωβρίου 2022

"Υπάτη μου περήφανη": 1ο βραβείο για το Γυμνάσιο Στυλίδας


Δελτίο τύπου Γυμνασίου Στυλίδας 

1ο βραβείο για το Γυμνάσιο Στυλίδας στον 4ο Διεθνή Μαθητικό Διαγωνισμό Οπτικοακουστικής Δημιουργίας «Τα σχολεία εκπέμπουν στην ΕΡΤ»

Το 1ο βραβείο στον 4ο Διεθνή Μαθητικό Διαγωνισμό Οπτικοακουστικής Δημιουργίας «Τα σχολεία εκπέμπουν στην ΕΡΤ» απέσπασε το Γυμνάσιο Στυλίδας με την ταινία “Υπάτη μου περήφανη”. Ο διαγωνισμός διοργανώθηκε από την Εκπαιδευτική Ραδιοτηλεόραση του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων σε συνεργασία με το Αρχείο της Ε.Ρ.Τ. Α.Ε. Υπεύθυνες εκπαιδευτικοί ήταν οι κ. Τσαπάρα Ξανθή και η κ. Ζαζά Γεωργία και συμμετείχαν 21 μαθητές της Γ’ Γυμνασίου.

Η ταινία πραγματεύεται το ολοκαύτωμα της μαρτυρικής Υπάτης (κωμόπολης της Φθιώτιδας) από τους Γερμανούς το 1944. Πρόκειται για ένα δραματοποιημένο ντοκιμαντέρ, βασισμένο σε ιστορικά γεγονότα, διασωθέντα αρχεία και τεκμήρια. Οι βιντεοσκοπήσεις έγιναν στην Υπάτη και τη Στυλίδα από εκπαιδευτικούς και μαθητές με χρήση βιντεοκάμερας και κινητού τηλεφώνου.

Αρχικά, έλαβε χώρα εκτενής ιστορική αναζήτηση σε βιβλιογραφία και άλλες πηγές (πολιτιστικός σύλλογος Υπάτης «Αινιάνες»), προκειμένου να αποτυπωθούν τα γεγονότα όπως ακριβώς συνέβησαν τη 17η Ιουνίου 1944. Έγινε μετάβαση των μαθητών μας στον τόπο του μαρτυρίου στην Υπάτη όπου πραγματοποιήθηκε βιντεοσκόπηση /αναπαράσταση των σκηνών με κοστούμια εποχής που μας διέθεσε το Δημοτικό Περιφερειακό θέατρο Ρούμελης. Επιπλέον, υλοποιήθηκαν συνεντεύξεις τριών επιζώντων του ολοκαυτώματος, πρόκειται για πρωτότυπες μαρτυρίες οι οποίες εντάχθηκαν στην ταινία. Την προσπάθειά μας συνέδραμαν η καθηγήτρια πολιτικών επιστημών του ΑΠΘ Δρ. Βασιλική Λάζου θέτοντας το ιστορικό πλαίσιο καθώς και μουσικοί της πόλης της Λαμίας με μουσικά κομμάτια τα οποία συνετέθησαν και ηχογραφήθηκαν ειδικά για τις ανάγκες της ταινίας. Ιδιαίτερα τιμητική για εμάς ήταν η εθελοντική συμμετοχή χειριστών drone από τη Στυλίδα και την Υπάτη για ορισμένα πλάνα αλλά και συγκινητική η συνεργασία μας με γονείς μικρών παιδιών (3 ετών και άνω) και από τις δύο προαναφερθείσες περιοχές οι οποίοι συναίνεσαν με χαρά ώστε να συμμετάσχουν τα παιδιά τους στην ταινία. Τέλος, αξιοποιήθηκε μέλος του πολιτιστικού συλλόγου Υπάτης και απόγονος επιζήσασας κλείνοντας την ταινία με ένα «επιμύθιο». Θα ήταν παράλειψή μας να μην αναφέρουμε ότι ένας μαθητής του σχολείου μας έφτιαξε ιδιόχειρα όπλα από χαρτί για να χρησιμοποιηθούν στα γυρίσματα.

Ο Σύλλογος διδασκόντων και ο Διευθυντής συγχαίρουν τους μαθητές και τις εκπαιδευτικούς για την επιτυχία τους και για το γεγονός ότι αφιέρωσαν χρόνο ώστε να γνωρίσουν την ιστορία του τόπου μας και να εκφραστούν δημιουργικά. Ευχαριστούμε από καρδιάς όλους τους συντελεστές. Θαυμαστά πράγματα συμβαίνουν όταν εκπαιδευτικοί και μαθητές συνεργάζονται με όραμα!

Η ταινία είναι διαθέσιμη εδώ: https://youtu.be/f_8rjDZT_uM